Snu konflikter til noe positivt
En naturlig del av lederhverdagen er å håndtere konflikter og den verste løsningen er å vente på at det skal gå over av seg selv. Dette fører ikke til at dere får løst konflikten på en god måte. Å klare å ta tak i konflikter og snu dem til noe positivt krever opplæring og trening. For mange ledere er dette langt utenfor komfortsonen og selv erfarne ledere kan ha stor nytte av å trene seg på å håndtere slike situasjoner. Blir du trygg på å lede i konfliktsituasjoner vil du også bli bedre til å forutse og avverge potensielle konflikter.
Når først konflikten er der og man ikke finner en god løsning, er det viktig å ta tak så raskt som mulig. En objektiv rådgiver vil kunne være til stor hjelp i slike situasjoner. Vi bistår ledere med løsningsforslag, fører samtaler med de ansatte og holder kommunikasjonen med den ansattes rådgivere eller representanter fra fagforbundet.
Våre rådgivere på konflikthåndtering bistår med:
- Analyse av konfliktsituasjonen
- Nøytral partner i samtalen
- Bistand til leder i en spesifikk konfliktsituasjon
- Opplæring og trening av ledere
- Juridisk bistand

Snakk med våre eksperter på rådgivning
Fra Azets-bloggen om HR
Få kontakt med en rådgiver
Finn ut hva vi kan gjøre for deg og din bedrift. Fyll ut skjemaet, så tar vi kontakt for en uforpliktende prat.
Du kan også ringe oss på telefon 40 10 40 18