I hjertet av Azets finner du avdelingen Business Support. Der jobber blant annet Benedikte Eriksen, Malene Edvardsen og Fredrik Gravdal med å pumpe ut kunder til avdelingene - og fokuserer på å gi kunder en god start og et godt grunnlag for videre samarbeid. De er kjent for å spre mye glede og nå skal du få bli bedre kjent med dem.
Hvordan er arbeidshverdagen på Business Support?
- Arbeidshverdagen hos oss på Business Support er veldig variert. Som en førstelinjesupport besvarer vi alle henvendelser som kommer inn til Azets via nettside, chat og telefon. Alle kunder gjennomgår en behovsanalyse hvor vi avdekker kundens behov og ønsker, og sørger for at de blir fulgt opp av de rette personene internt i Azets. I tillegg tar sentralbordet vårt imot alle telefoner som kommer inn til Azets for eksisterende kunder og andre som har behov for å snakke med deres kundeansvarlig i Azets, forteller Benedikte.
- Vi har alle hver vår rolle, den ene mer ulike enn den andre. Vi har inbound, sentralbord, outbound og kundeundersøkelser. I tillegg opptrer vi som en støttefunksjon for salgssjefer lokalt, storkunde-teamet og markedsavdelingen, utdyper Malene.
- Og vi har stadig besøk av andre internt i Azets og andre samarbeidspartnere som fyller opp kunnskapshatten vår, sier Benedikte stolt.
Kan dere fortelle litt om teamet?
- Teamet vårt består i dag av 8 personer fordelt på inbound, outbound og sentralbord. 5 av oss sitter i Drammen og de resterende holder til på andre lokasjoner rundt i Norge. Hos oss er vi en sammensveiset gjeng med sterke individer som utfyller hverandre på en positiv måte. Til daglig sitter vi tett på selgere og regnskapsmedarbeidere som vi har blitt godt kjent med og lærer mye av. Vi har god kommunikasjon internt og snakker daglig sammen på tvers av avdelingene, sier Malene.
Hva er det beste med å jobbe i Azets?
- Det beste med å jobbe i Azets er menneskene, muligheten for utvikling, frihet og evnen til å jobbe sammen for å skape de beste kundeopplevelsene. Du blir en viktig bidragsyter i Azets. Azets gir deg mange muligheter - og det er kun deg selv som setter begrensningene, sier Malene.
- Jeg opplever at Azets tilrettelegger for mine behov og ønsker slik at dette kan bli min arbeidsplass i mange år fremover, forteller Malene med et smil.
Hva gjør at det er så gøy på jobb?
- Høy takhøyde, kreativitet og et høyt fokus på trivsel har gjort at vi gjør det vi kan for å nettopp ha det ekstremt gøy på jobb. Vi er opptatt av teamkvelder og satser på å jobbe som et team - for vi er sterkere sammen. Vi bidrar til teambuilding internt og er ikke redde for å stikke nesetippen frem. Vi liker å vise oss frem og utfordrer gjerne andre i Azets til å gjøre det samme. Vi satte nylig i gang en “dance challenge” som gikk viralt på tvers av kontorer. Som utadvendte personer tar vi nye utfordringer på strak arm, avslutter Benedikte og Malene.
Åpnet seg muligheter
Fredrik Gravdal har jobbet i Azets i ett år, og har allerede vært innom ulike roller. Han startet som møtebooker for outbound hos Business Support. Etter kort tid fikk han ansvaret for både inbound og outbound, i tillegg til at han ble anbudskoordinator. Plutselig åpnet det seg en mulighet da en selger gikk ut i pappaperm - og Fredrik tok den på strak arm.
- Det var veldig stas å få prøve seg som selger. Jeg holdt kundemøter og var ansvarlig for mine egne salg. Da selgeren kom tilbake, fikk jeg tilbud om å jobbe som selger i en annen region. Jeg jobber nå under salgssjefen, og har hovedsakelig ansvar for salg på Hønefoss, Gran, Gol og Geilo, forteller Fredrik.
Han har mer enn 10 års erfaring innen salgsfaget, hvor han blant annet har jobbet innen dørsalg og i butikk.
- Jeg liker å bli kjent med nye folk, og å skape tillit. Det er også noe med utfordringene som trigger meg. Jeg elsker å jobbe mot noe som kan virke vanskelig, for det gir en ekstremt god følelse når man først lykkes. Siden jeg startet å jobbe med salg allerede som 13-åring, har jeg vært ganske innstilt på at drømmejobben finnes innenfor salg, forteller Fredrik.
Fredrik beskrives som en utadvendt og omgjengelig person. Det passer fint da hans arbeidshverdag består av å ringe for å skaffe egne prospekter og kunder. Det blir også mye kundemøter, tilbudsskriving og noe reising.
Mitt beste minne med Azets så langt må være da jeg fikk muligheten til å jobbe som selger for Innlandet og virkelig fikk føle på at den karrierestigen som var forespeilet var reell. Det er alltid godt å føle at man mestrer noe og blir sett for det.
Azets er et stort selskap som gir en trygg arbeidsplass. Dette er noe Fredrik setter pris på.
- Det er varierte arbeidsdager og et selskap med en flat struktur. Jeg opplever at det er sjeldent man kommer inn i en bedrift av så stor størrelse, hvor salgssjefer og direktører virkelig lytter og er interessert i alles meninger og forslag. De tar seg tid til å prate med deg. Dette gjør at man føler seg verdifull i bedriften. En annen stor motivasjonsfaktor er muligheten til å utvikle seg. Azets er virkelig gode på å se sine ansatte og løfte dem, avslutter Fredrik fornøyd.