Fremtidens regnskap

Slik får du en enklere hverdag med morgendagens regnskapstjenester. 

Er du klar for morgendagens regnskap?

Mange bedrifter bruker fortsatt mer tid enn nødvendig på regnskap og administrasjon. Heldigvis finnes det enklere løsninger. Fremtidens regnskap krever ingen store investeringer eller nye programmer. Så enkelt og billig er morgendagens regnskap.

Når det gjelder bilagshåndtering og regnskapsføring, henger svært mange virksomheter igjen i gamle arbeidsprosesser. Hvorfor er det slik, når morgendagens enkle og tidsbesparende løsninger allerede er her?

Noen er kanskje bekymret for at de nye løsningene ikke er trygge nok, eller at de vil koste for mye. Heldigvis er det ingen grunn til bekymring. Her får du svar på noen av de vanligste spørsmålene rundt morgendagens regnskapsløsninger.

Kan jeg få fakturaene mine rett inn på mobilen eller nettbrettet?

Ja, det kan du. Og det uten at du trenger å ta turen til postkassen, arkivere fakturaene i permer eller på kjøkkenbordet, skanne eller poste noe som helst.

Med Azets Work, din egen kundeportal, kan leverandører og andre sende sine fakturaer til deg via fakturamottaket til Azets. Her blir alle dokumenter registrert, skannet og lagt inn på din portal.  Tjenestene tilgjengelig er synlig for deg så snart du logger deg på portalen. 

Hvis du heller ønsker, kan du selv skanne innkommende fakturaer og laste dem opp i portalen, eller legge selv inn fakturaer du mottar elektronisk.

Stemmer det at jeg kan godkjenne regninger med kun ett klikk – og fortsatt ha full kontroll?

Det stemmer. Med kundeportalen trenger du ikke å føre inn hverken konto- eller kidnummer. Etter at regningen er lagt inn i systemet, trenger du bare å logge deg på portalen for å få en fullstendig oversikt over ubetalte fakturaer.

Så lenge du har nettilgang, kan bilag godkjennes der du er via PC/Mac, mobil eller nettbrett. Det holder å klikke én gang på de fakturaene du vil godkjenne for betaling, så tar Azets seg av resten. Du kan også velge selv å videresende, avvise eller kontere.

Tjenesten kan tilpasses dine behov. Du kan for eksempel selv styre fordeling av fakturaer i bedriften. Hvis du er inne i en periode med dårlig likviditet, kan du be om å få opp betalingsforslag, eller legge inn kommentarer om å betale deler av fakturaer.

Og jeg trenger heller ikke huske på å sende dem til regnskapsføreren min?

– Nei. Med kundeportalen slipper du å tenke på å sende papirer til regnskapsføreren din. Alle bilag og dokumentasjon ligger klart og tilgjengelig i nettportalen.

Dette vil forenkle kommunikasjonen med regnskapsføreren din betraktelig. Ikke minst vil det redusere faren for ekstra regninger fra regnskapsfører på grunn av rot i papirene eller manglende underlag.

Er det sant at jeg ikke trenger å ta vare på bilag og andre papirer i årevis?

– Ja. Alt ligger tilgjengelig i skyen. Dermed er all historikk kun ett tastetrykk unna, og regnskapet er alltid oppdatert. Så hvorfor bruke tid på å lete fram fysiske bilag eller grave etter tall til rapporter, når den samme jobben kan gjøres med noen få klikk?

Logg deg på, så kan du enkelt hente ut brukervennlige og lett navigerbare regnskapsrapporter fra nettet. Du får full oversikt med dashboard og egne rapportpakker.

Hent ut rapporter som viser deg det du har behov for vite. Eksempelvis kan du velge å se på resultat, balanse, saldobalanse, kundefordringer og leverandørgjeld. Rapportene kan også tilpasses periode, termin og år, og du kan sammenligne dem opp mot budsjett og fjorårets tall.