Har du vurdert å si opp en ansatt eller lurer du på hva som kreves for å kunne gå til en saklig oppsigelse? I Norge er det svært strenge dokumentasjon- og formkrav til en slik oppsigelsesprosess. Hvis du som arbeidsgiver ikke overholder disse vil du kunne oppleve at oppsigelsen blir kjent ugyldig og virksomheten din må betale erstatning.
Å skulle si opp en ansatt er en uvant og utfordrende situasjon for en leder. For å kunne ta de riktige valgene og være trygg nok til å kunne gjennomføre en ryddig prosess må du kjenne til reglene.
I denne halvtimen vil vi vise deg:
-
Nødvendig dokumentasjon før prosessen kan starte
-
Juridiske krav til saklig oppsigelse
-
Formkravene for innkalling, møte, protokoll og oppsigelse
-
Tips til deg som arbeidsgiver for å løse prosessen på en hensiktsmessig måte
Tilbakemeldinger fra deltagere på webinaret:
- "Tydelig og enkelt forklart"
- "Kursholder kommer med gode eksempler"
- "Det var informativt og lett å forstå"