Bli kjent med Advisory - rådgivningsenheten i Azets!

Azets Life | 04.06.2021

av Henriette Bore

Azets Advisory bistår med spisskompetanse innenfor økonomisk-, strategisk og HR-rettet rådgivning. Våre rådgivere har bred erfaring med tjenester innen sine respektive fagfelt - både til små, mellomstore og store selskaper. I dag har vi ca. 35 dyktige rådgivere lokalisert i Trondheim, Stavanger, Bergen, Innlandet og Oslo.

Christin Algrøy er direktør for forretningsområdet Advisory og har vært med på utviklingen av dette området. Hun startet i Azets i 2012 i en litt annen rolle enn den hun har i dag. Hun bor på Askøy utenfor Bergen sammen med sin mann Cato og ungdommene sine Casper, Caroline og Charlotte.

“Jeg startet i Azets i 2012 da jeg etter mange år hos samme arbeidsgiver, og med samme arbeidsoppgaver, hadde lyst på nye utfordringer. Den gangen startet jeg som teamleder for lønns-teamet i Bergen som kjørte lønn for små- og mellomstore selskaper, og fikk ansvaret for en fantastisk gjeng. Karrieremessig i Azets har jeg vært utrolig heldig - jeg har fått muligheten til å utvikle meg løpende gjennom hele tiden jeg har vært i selskapet”, forteller Christin. 

Hun har bachelor innen økonomi og administrasjon med spesialisering innenfor personalledelse. Fra tidligere arbeidsgivere har hun erfaring innen lønn, regnskap og HR.

“Ved siden av jobb trives jeg med å gå i fjellet med familien, enten på beina eller på ski. Da går vi ofte i Hardanger hvor vi har hytte. Jeg liker også å løpe (merkelig nok), og å gjøre sosiale ting med vennene mine. Ellers går resten av fritiden min til å være sammen med den fine “gjengen min”, sier hun med et stort smil. 

2950C3F7-6730-40E4-94B6-0ED657188207.JPG

Allerede etter to år i Azets dukket det opp en ny karrieremulighet for Christin. 

“Jeg var så heldig å få ta over som avdelingsleder for hele Bergenskontoret og fikk ansvaret for Azets’ nest største kontor. Jeg ble kjent med ni forskjellige team som leverte lønn, regnskap og rådgivning til små, mellomstore og store kunder. Det ble en bratt læringskurve, både faglig og innen leveranse på disse områdene, men ikke minst innen ledelse. Plutselig fikk jeg ansvaret for 65 ansatte”, forteller hun videre. 

I 2016 dukket det opp enda en mulighet for Christin, denne gangen i en nasjonal lederrolle for utvikling av våre lønnstjenester. Hennes oppgaver ble å lede en del av arbeidet med å effektivisere, automatisere og utvikle tjenestene som skulle leveres ved siden av basistjenestene på lønnsområdet. To år senere fikk hun mulighet i en annen nasjonal rolle i Azets Advisory - rådgivningsenheten i Azets.

Her er oppgaven min å bygge en rådgivningsenhet for både eksisterende og nye kunder. Vi har en visjon om å gi kundene merverdi. Rådgiverne bistår daglig selskaper som møter nye utfordringer i markeder i kontinuerlig endring. Målet er at vi med spisskompetansen og erfaringer innen HR og økonomi skal bidra til en enklere hverdag for virksomhetene vi bistår”, sier hun. 

I Advisory er ingen dag lik. Arbeidet spenner fra salg, markedsarbeid, relasjonsbygging og kundearbeid til fag, personalarbeid, drift og strategi og utviklingsarbeid. 

“Siden vi ikke er så mange i forretningsområdet, er strukturen flat og alle er med på å utvikle avdelingen på ulike plan. Medarbeidere er med på å utvikle fagområder og bidrar med tanker om veien videre, og alle ledere er sterkt delaktig i strategiarbeid og aktiviteter som utvikler oss videre. Fordelen til Advisory er at vi sitter på medarbeidere som er drivende dyktig og som i stor grad har ledet selskaper og områder tidligere. De har dermed stor innsikt og mange ideer. Derfor ser jeg på det som en av mine viktigste oppgaver å gi rom for innspill og utvikling”, forteller hun. 

Noen av de mest brukte tjenestene våre er Management for Hire, der våre dyktige ansatte kan bistå som interimleder for kortere eller lengre perioder innen økonomi og finans, lønn, HR og teknologi. Her har vi alt fra controller, regnskapssjef, forretningsutvikler eller CFO, til HR-medarbeider eller HR-leder. 

Vi bistår forøvrig på mange andre områder; innen økonomi og HR, prosessforbedringer, bistand innen kjøp og salg av selskaper (omstrukturering, verdivurderinger, fusjoner m.m), lønnsomhetsforbedring, strategiprosesser og organisasjonsutvikling, konfliktsaker, lederutvikling og opp- eller nedbemanning. I senere tid har også vårt arbeid innen bærekraftige strategier, forretningsmodeller, bærekraftsrapportering- og rådgivning blitt et mye etterspurt fagområde der vi ser at kundene våre ønsker støtte”, forklarer Christin. 

Store ambisjoner

Azets Advisory har store ambisjoner og målet er å skape store fagmiljøer innen våre områder, der vi kan skape gode kundeopplevelser og gi kundene våre merverdi. I disse dager holder forretningsområdet på med å omorganisere seg for å kunne møte markedet og kundene enda bedre, samt for å kunne ha enda mer fokus på fagområdene og utviklingen av disse. 

Vi samarbeider godt og sikrer kompetansedeling gjennom fagoppdateringer og vi sparrer med hverandre. Dette avhenger av prosjektene vi jobber på, men vi lærer mye gjennom oppdragene våre. Vi har også egen onboarding og opplæring som er tilpasset vår konsulentvirksomhet og de leveransene vi skal levere”. 

Advisory er opptatt av å opprettholde det sosiale sammen, noe som kan være utfordrende da det hovedsakelig har vært hjemmekontor siden mars i fjor. De har vært kreative i sine måter å være sosiale på. 

Vi krydrer lunsjen med sosiale aktiviteter over Google Meet med Kahoot, “fortell om deg selv”-lunsjer og faglunsj. Vi har også hatt utendørsaktiviteter på de ulike lokasjonene når det er mulig. Normalt pleier vi også å ha en årlig samling der hele Advisory møtes til sosiale og faglige oppdateringer. Jeg gleder meg til vi kan samles på en slik måte igjen!

Det er mange muligheter i Advisory, og med tiden vil det være mange muligheter for utvikling, både faglig, men også innen ledelse dersom man ønsker det. 

“Siden vi har opplevd stor vekst i Advisory er vi alltid på utkikk etter dyktige hoder. Antall medarbeidere øker raskt. Hvis noen synes det høres kjekt ut å jobbe hos oss, må de bare ta kontakt med meg. Dette gjelder uavhengig av hvor du bor i landet - vi skal vokse mye fremover, også der vi ikke er til stede i dag”, understreker hun. 

Christin setter pris på mulighetene hun har fått i Azets og alle de gode kollegaene hun har rundt seg. Hun er stolt av å jobbe i Azets og den utviklingen hun har hatt så langt. 

Det beste med å jobbe i Azets er alle de flotte kollegaene som jeg har det kjempeartig med hver eneste dag. Det at det til tross for store forventninger er rom for latter og moro, gir meg motivasjon til å stå på for å bygge noe nytt i Azets.

"Ingenting er som når vi har oppnådd et mål sammen og jeg kjenner at jeg er stolt over den fine gjengen vår i Advisory og Azets forøvrig. Jeg setter også stor pris på at det alltid finnes mulighet for nye utfordringer som gir rom for utvikling. At jeg har fått tillit og ansvar gir meg følelsen av at jeg har utviklet meg både profesjonelt og personlig”, avslutter Christin. 

 

Ønsker du å jobbe med rådgivning i Azets?

Ta gjerne en titt på våre ledige stillinger her

post author

Om Henriette Bore

Henriette jobber som HR-rådgiver i HR-avdelingen i Azets. Hun har en bachelor i markedsføring og salgsledelse fra Høyskolen Kristiania, og har jobbet i Azets i tre år. Hun jobber hovedsakelig med rekruttering og employer branding. Hun er stolt av å være en del av verdens beste HR-gjeng, og sammen har de et kompetansetungt, morsomt og utviklende arbeidsmiljø.