Azets nettsider bruker informasjonskapsler for å gi deg en bedre brukeroppevelse på våre nettsider. Besøk vår side om personvern og informasjonskapsler for mer informasjon om informasjonskapsler og hvordan du slår dem av.
OK

Nøkkelen til god sykefraværs- oppfølging

GRATIS NETTKURS

På dette nettkurset går vi gjennom alt du trenger å vite om lovkravene til sykefravær og oppfølging. Hovedfokus vil være på hva den ansatte faktisk har av plikter og hva du som arbeidsgiver kan gjøre for å få den ansatte tilbake til jobb igjen.

 
 
 

Agenda:

  • Lovverk rundt egenmeldinger og sykemeldinger
  • Plikter og rettigheter den ansatte har og når man kan utfordre dem
    • Har man alltid krav på egenmelding og sykepenger?
    • Kan man bestride en sykmelding?
    • Kan man nekte noen å bruke egenmelding?
  • Forebyggende arbeid
    • Gjentagende fravær
    • Den gode samtalen
  • Oppfølging av sykefravær
    • Lovpålagt
    • Hvordan oppfordre den ansatte til å komme tilbake til jobb
  • Digitalisering av sykemeldinger

Praktisk informasjon

Nettkurset holdes 7. mars 2017 kl. 09.00-11.30. Kurset varer i 2,5 t.
Det er gratis.

Målgruppe

Du som har personalansvar eller håndterer sykefravær i hverdagen.

Påmelding

Kurset er allerede avholdt, men det kan være det blir satt opp igjen. For å se våre aktuelle nettkurs, seminarer og konferanser, ta en titt her

Nøkkelen til god sykefraværsoppfølging

Dato::
07.mar
Tid:
09.00 - 11.30
Hvor:
-
Informasjon:
Nettkurs