top banner image
 
 
 

Personalrabatter og tredjepartsrabatter

I 2019 ble reglene for personalrabatt endret. Muligheten for skattefri personalrabatt er blitt betydelig mindre med de nye reglene. I tillegg fikk vi nye regler for rapportering av ytelser ansatte mottar fra tredjeparter.

Gratis webinar | Se video

Ansvaret for å rapportere i a-meldingen samt å trekke skatt av fordeler ansatte mottar fra forretningsforbindelsene ligger nå på den som er den formelle arbeidsgiveren.

De nye reglene krever at arbeidsgivere har gode rutiner for å fange opp når ansatte mottar tredjepartsytelser/tredjepartsrabatter. Dette er spesielt viktig for å redusere konsekvensene ved en eventuell kontroll fra skatteetaten.

Har du oversikt og er oppdatert?

I denne halvtimen vil vi vise deg:

  • Kort om de nye reglene og arbeidsgivers ansvar for rapportering
  • Når er en rabatt skattepliktig?
  • Personalrabatter
  • Tredjepartsrabatter, inkludert bonusfordeler og kick back
  • Rutiner for å fange opp tredjepartsytelser

Delta på dette nettkurset og få en oppdatering på gjeldende regler.

Kurset holdes av Tormod Johansen som ekspert på lønns- og skattespørsmål i Azets' kurs- og kompetanseavdeling. Han er en erfaren og anerkjent kursholder.

Målgruppe

Nettkurset passer for deg som har personalansvar og du som jobber med lønn i hverdagen.

Få tilgang til nettkurset

Ja, jeg vil at Azets sender meg innsikt, informasjon om tjenester og invitasjoner til arrangementer. Jeg kan når som helst redigere mine preferanser eller trekke tilbake mitt samtykke.