Fra tradisjonelt regnskapsbyrå til datadrevet teknologikjempe

 

Med over 20.000 kunder og store investeringer i teknologi, har Azets fått en unik innsikt i trender og kundedata. Nå mener Azets-sjefen det er på høy tid at norske bedrifter utnytter det enorme potensialet i ny teknologi.

– Konsekvensene av å ikke henge med i utviklingen kan fort bli dramatiske, sier Roar Wiik Andreassen, CEO i Azets (bildet).

Og Wiik Andreassen snakker av erfaring. Azets har vært igjennom en lang digitaliseringsreise. I 2016 ble Vismas regnskaps- og lønnsdivisjon solgt. Resultatet ble et nytt selskap som tok navnet Azets.

Frigjør millioner av timer

Azets forstod tidlig de store gevinstene i å flytte fra ringperm og papirfaktura til skjerm. Teknologi har bidratt til å effektivisere og forenkle hverdagen for Azets’ kunder. For bedriftene er det penger å spare – og millioner av timer å frigjøre. Wiik Andreassen har en klar melding:

– Ta steget! God utnyttelse av ny teknologi fører til både økt effektivitet og bedre beslutninger. Moderne løsninger gir effektiv og trygg datahåndtering og informasjonsflyt, som rigger bedriften for fremtiden.  

Føler bedriftenes smerte

Azets drives i stadig større grad drives av data og innsikt i kunders behov.

– Vi tar vår egen medisin og vet hvor skoen trykker for norske bedrifter. Vi føler smertene deres. Manuelle prosesser spiser enormt mye tid. Mindre enn én prosent av våre kunders fakturaer håndteres manuelt i Norge, resten er heldigitalt. Mange kunder håndterer reiseregninger med smarte apper som forenkler og sparer tid. Vi hjelper kundene på denne reisen, sier Wiik Andreassen.

En lang vei å gå

Norge scorer høyt på målinger og er helt i Europa-toppen på digitalisering. Men:

– Vi har en lang vei å gå når det gjelder kompetanse, investeringer og gjennomføring.

Azets har både kompetansen og verktøyene til å effektivisere bedriftene.

– Teknologi hjelper kunder og ansatte til å bruke mer tid på data og informasjon som er viktige for styringen av egen virksomhet.

Finner den skjulte oljen

90 prosent av all data eksisterende data i verden er generert i løpet av de to siste årene. Men mindre enn 0,5 prosent av disse dataene er utnyttet.

– Store datamengder gjør at vi kan finne den skjulte oljen og utvikle nye tjenester skreddersydd for kundenes behov.  

Software-roboter

Azets har planer om å robotisere et betydelig antall prosesser i løpet av kort tid.

– Det er en spennende utvikling for oss. For Azets er roboter kunstig intelligens, analyse, big data. Smarte software-roboter vil kunne utføre mange operasjoner urørt av menneskehender.

Nye tjenester

I løpet av de siste årene har Azets utviklet et bredt spekter av tjenester for å skape økt kundeverdi.  

– Vi leverer analyse og innsikt. Vi har tilbudt det vi kaller regnskapsnær rådgivning og lønnsnær rådgivning i flere år, men har fortsatt en lang vei å gå. Morgendagens tjenester vil dreie mer i retning av smart teknologi og effektivisering av prosesser.

Kontakt oss - ring  40 10 40 18

Åpningstider hverdager: 08:00 - 19:00 mandag-torsdag  08:00 - 16:00 fredag

eller send inn skjema, så tar vi kontakt. 

Ja, jeg vil at Azets sender meg innsikt, informasjon om tjenester og invitasjoner til arrangementer.

Jeg er klar over at jeg kan lese mer om hvordan Azets behandler mine personlige data her, og at jeg når som helst kan redigere mine preferanser eller trekke tilbake mitt samtykke.