A-ordningen

Felles rapportering av ansatte til myndighetene.

Ja takk, hjelp meg med lønnsrapportering

 

Betaler din bedrift ut lønn, må bedriften levere A-melding som inngår i A-ordningen. 

Hva er A-ordningen?

A-ordningen er  rapporteringsordningen til Skatteetaten, Arbeids- og velferdsetaten og Statistisk sentralbyrå. Selve innrapporteringen heter A-meldingen og innbefatter:

  • lønns- og trekkoppgaver
  • terminoppgaver
  • årsoppgaver for skattetrekk og arbeidsgiveravgift
  • innmelding og utmelding fra arbeidstakerregisteret
  • skjemaer fra NAV og SSB

Med ordningen unngår man dobbeltrapportering til flere etater. Det som leveres skal rapporteres fortløpende når den enkelte hendelse inntreffer. 

Vi har systemer som tar for seg denne rapporteringen. Ønsker du hjelp til løpende rapportering på lønn, er våre lønnskonsulenter klare til å hjelpe deg.

Nettkurs om retten på sykepenger

På dette nettkurset går vi gjennom forutsetningene for å motta sykepenger og hvilke plikter du som arbeidsgiver har til å påse at det ikke kreves sykepenger på feil grunnlag.  

Les mer og meld deg på nettkurset 

Kontakt våre eksperter

- for tilbud og mer informasjon innen lønn og HR kan du ringe 40 10 40 18 eller sende inn skjema under.

Våre åpningstider på hverdagene er:
08:00 - 19:00 mandag-torsdag  og 08:00 - 16:00 fredag

Ja, jeg vil at Azets sender meg innsikt, informasjon om tjenester og invitasjoner til arrangementer.

Jeg er klar over at jeg kan lese mer om hvordan Azets behandler mine personlige data her, og at jeg når som helst kan redigere mine preferanser eller trekke tilbake mitt samtykke.