top banner image
 
 
 

A-ordningen

Felles rapportering av ansatte til myndighetene.

Ja takk, hjelp meg med lønnsrapportering

 

Betaler din bedrift ut lønn, må bedriften levere A-melding som inngår i A-ordningen. 

Hva er A-ordningen?

A-ordningen er  rapporteringsordningen til Skatteetaten, Arbeids- og velferdsetaten og Statistisk sentralbyrå. Selve innrapporteringen heter A-meldingen og innbefatter:

  • lønns- og trekkoppgaver
  • terminoppgaver
  • årsoppgaver for skattetrekk og arbeidsgiveravgift
  • innmelding og utmelding fra arbeidstakerregisteret
  • skjemaer fra NAV og SSB

Med ordningen unngår man dobbeltrapportering til flere etater. Det som leveres skal rapporteres fortløpende når den enkelte hendelse inntreffer. 

Vi har systemer som tar for seg denne rapporteringen. Ønsker du hjelp til løpende rapportering på lønn, er våre lønnskonsulenter klare til å hjelpe deg.

Nettkurs om retten på sykepenger

På dette nettkurset går vi gjennom forutsetningene for å motta sykepenger og hvilke plikter du som arbeidsgiver har til å påse at det ikke kreves sykepenger på feil grunnlag.

Vi holder regelmessig nettkurs om forskjellige temaer. 

Meld din interesse for å få invitasjoner til fremtidige nettkurs

For tilbud og mer informasjon innen lønn og HR

Ring 40 10 40 18 

eller send inn skjema under.

Åpningstider: 
kl. 08:00 - 16:00 mandag-fredag

Ja, Azets kan håndtere min forespørsel. Jeg aksepterer at Azets mottar og lagrer mine kontaktopplysninger i overenstemmelse med Azets Privacy Statement

Ja, jeg vil at Azets sender meg innsikt, informasjon om tjenester og invitasjoner til arrangementer. Jeg kan når som helst redigere mine preferanser eller trekke tilbake mitt samtykke.